26 Febrer — 2025
Les Jornades d’Orientació de 2n de Batxillerat, continua l’acompanyament de l’alumnat
#CreantEscolaBatxilleratTutoria i Orientació

L’orientació personal, acadèmica i professional és un dels objectius fonamentals de les escoles de la Fundació Collserola. És un procés gradual que es desenvolupa al llarg de totes les etapes educatives, però que té al final de la Secundària i al Batxillerat un pes específic molt important. En aquest sentit, durant 4t de Secundària i 2n de Batxillerat s’organitzen unes jornades dedicades exclusivament a la reflexió sobre les estratègies que l’alumnat ha de seguir per tal de prendre decisions, informades i amb criteri, sobre la seva futura trajectòria acadèmica i professional.

El tret de sortida de les Jornades d’Orientació de 2n de Batxillerat l’ha marcat una xerrada sobre els estudis superiors a càrrec del responsable d’Orientació acadèmica de la Fundació Collserola, en Jordi Sunyer, que situa l’alumnat en el moment acadèmic on es troben i proporciona tota una sèrie de pautes i consells sobre la tria dels estudis superiors.

En Joan Carbonell, exdegà de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, ha tractat en la segona sessió a l’auditori el tema del sentit de la Universitat, com a institució de sabers i de recerca. 

Un debat entre la Susana Oliva i l’Úrsula Molina, dues professionals de la psicologia especialitzades en la gestió del talent i els recursos humans, ha proporcionat a l’alumnat una visió actualitzada sobre el món laboral, enfocada especialment en les competències i habilitats que cal anar adquirint per a desenvolupar amb èxit una trajectòria professional sòlida. 

La participació de famílies i exalumnes de l’escola també constitueix un eix important de les Jornades d’Orientació des de fa molts cursos. S’organitzen taules rodones a les aules, amb la participació d’un gran nombre de professionals de diversos àmbits, que acosten l’alumnat al món laboral i els parlen dels seus propis processos de decisió. Els i les exalumnes de l’escola, que cursen actualment estudis superiors en àmbits també molt diversos, els proporcionen una visió més propera i els permeten conèixer amb més detall quines són les opcions formatives al seu abast.

L’acompanyament de l’equip docent, i molt especialment el de les tutores i els tutors dels grups, garanteix que l’alumnat que ha de prendre aquesta important decisió sobre el seu futur ho faci amb prou confiança i seguretat, facilitant així la construcció del seu itinerari formatiu i professional i la continuïtat del seu projecte de vida.