A l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, a l’edifici d’Educació Infantil de Tibidabo, aquest curs hem estrenat nous espais. Amb aquesta segona fase de renovació tanquem la millora iniciada fa dos cursos amb l’adequació de les aules de P3.
La Fundació Collserola i l’escola van decidir renovar tots aquests espais com a suport al Projecte Educatiu d’Infantil que estem implementant des de fa tres cursos. El treball per projectes, les agrupacions diferents, els espais de conversa, els espais de joc, les activitats simultànies… ens permeten acollir i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge i les diferents capacitats de cadascun dels nostres alumnes. I aquests nous espais són una de les eines que ens ajuden a portar-ho a terme: aules obertes i modulars i fetes amb materials naturals i càlids, estan dissenyades per fomentar noves dinàmiques i permetre rutines d’aprenentatge i relació diferents.
D’aquesta manera, acompanyem les diferents necessitats dels nens i nenes, potenciant l’autonomia, la relació amb els altres, el desenvolupament del llenguatge i el joc. Els infants hi interactuen de manera molt més autònoma i això els proporciona molta seguretat personal. Alhora, s’hi generen, amb molta facilitat, moments de benestar, de relació i conversa. Com explica l’Eva Làzaro, Coordinadora d’Educació Infantil, amb aquest canvi “hem aconseguit uns espais acollidors i oberts a l’exterior que faciliten, encara més que abans, les oportunitats d’aprenentatge.”
El nostre Projecte Educatiu d’Infantil és fruit de la reflexió conjunta, prèvia diagnosi el curs anterior, duta a terme al llarg del curs 2017/2018 amb els i les mestres d’aquesta etapa, Caps d’Estudi d’Infantil i la Direcció Pedagògica de la Fundació Collserola. Es tracta d’una proposta oberta que anem actualitzant, curs rere curs, amb la pràctica a l’aula i la reflexió posterior.