Com bé us explicàvem en aquesta notícia, la Fundació Antoni Tàpies ens va convidar a celebrar el seu 30è aniversari a través de la proposta “Joc de mirar”. A partir de la lectura del text d’Antoni Tàpies, El joc de saber mirar, en proposaven representar una cadira i explicar què ens evocava o perquè era important.
Des del Departament d’Educació Visual i Plàstica de Primària, les escoles de la Fundació Collserola van agafar la idea i, en paraules de Rosa Eva Campo, Coordinadora de Projectes Educatius de la Fundació Antoni Tàpies, el resultat ha estat “una proposta creativa que ha anat més enllà” del que ells convidaven a fer.
Així, a l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, es va establir un diàleg entre 5è i 6è de Primària. A 5è van escollir diferents cadires de l’escola i en van crear el text per explicar-les. Van fer-los arribar a 6è que en van fer la interpretació artística a través d’una fotografia.
Per la seva banda, a l’escola Avenç, els nens i nenes de 1r i 2n de Primària, després d’explicar-ne la singularitat i descriure-la, van transformar les cadires escollides en una obra plàstica.
I, finalment, a l’escola Ramon Fuster, l’alumnat de 3r i 4t de Primària, una vegada escollida i explicada la cadira, en van fer la reinterpretació artística a través d’un collage fotogràfic.
El conjunt de les tres participacions, que hem anomenat el “Joc de mirar”, ha estat l’aportació de la Fundació Collserola al “Joc de saber mirar” de la Fundació Antoni Tàpies.
Tal i com ens explica al vídeo la coordinadora de projectes educatius de la , Eva Rosa Campo, amb qui hem parlat de la proposta educativa per celebrar els 30 anys de la institució, estan molt contents amb els resultats. Alhora, alguns dels i les protagonistes de les tres escoles ens comparteixen el procés creatiu d’aquest “Joc de mirar” de la Fundació Collserola.
Fins al proper 6 de juny, podeu visitar l’exposició de totes les obres a la Fundació Antoni Tàpies.