Intercanvis i estades culturals i lingüístics
15 octubre — 2024
En marxa les primeres activitats internacionals de la Fundació CollserolaPrimeres activitats en llengües estrangeres
#CreantEscolaPlurilingüisme

Aquestes primeres setmanes, a l’escola hem iniciat les propostes del nostre Projecte Internacional.

Intercanvis i estades culturals i lingüístics

D’una banda, i per fomentar l’aprenentatge i ús de la segona llengua estrangera, hem estrenat els Intercanvis Lingüístics i Culturals d’alemany i francès d’una setmana per a alumnes de Secundària. En aquest cas, amb alumnes de 3r de llengua alemanya a Hamburg. De l’altra, també estan tenint lloc les Estades Lingüístiques de tres setmanes, per a 3r i 4t de Secundària, per aprofundir en el coneixement de la llengua francesa i la llengua alemanya amb l’escola Emilie de Rodat de Toulouse i amb la Graz International Bilingual School.

Les estades a Irlanda i Canadà

Alhora, també tenim en marxa les Estades d’un quadrimestre a Irlanda i al Canadà durant les qual, en conviure com un més i incorporar-se a les classes amb estudiants de la mateixa edat, impulsem el coneixement de la llengua anglesa tant a nivell oral com escrit de l’alumnat participant.

L’estada a Gal·les i les conferències MUN

Al llarg del curs, s’hi afegiran la resta d’intercanvis amb França i Alemanya per millorar les competències en l’ús i comprensió del francès i l’alemany de l’alumnat de 3r i 4t de Secundària, la proposta d’Estada de sis dies a Gal·les perquè l’alumnat de 6è de Primària i 1r de Secundària reforci l’ús de la llengua anglesa com a mitjà de comunicació en un context real i la participació de l’alumnat de Batxillerat en les conferències MUN en diferents ciutats europees o en la conferència UNIS-UN a Nova York.

Amb aquestes propostes, potenciem l’ús de les llengües estrangeres com a mitjà de comunicació en un context real. Tot convivint amb les famílies, assistint a classe i participant en diferents activitats culturals i de lleure, els nois i noies milloren les competències en l’ús i comprensió d’aquestes llengües.