Espai migdia
El migdia representa un quart del temps que els nens i nenes passen a l’escola i és molt més que l’estona de dinar i d’esbarjo. Per això, hem dotat de dimensió educativa pròpia les hores que ocupa. Durant aquesta estona, es relacionen de manera distesa la qual cosa ofereix una oportunitat per continuar desenvolupant el projecte educatiu de l’escola.
El treball conjunt amb l’equip docent.
El seguiment que fem de l’alumnat durant el temps del migdia i la feina conjunta amb l’equip docent, principalment amb els tutors i les tutores, és molt important perquè ajuda a fer un seguiment acurat del desenvolupament de l’alumnat i, alhora, facilita la detecció de possibles necessitats i l’establiment de rutines concretes quan cal.
L’estreta coordinació entre l’equip de monitores i monitors de lleure de l’escola.
Aquesta coordinació és clau per al desenvolupament de l’estratègia educativa de l’Espai Migdia. Molts són exalumnes de l’escola que s’han format en monitoratge a la Fundació Cim d’Estela, i que coneixen i comparteixen els valors de l’escola i de la Fundació Collserola.
El temps de menjador
El menjador és un espai educatiu on donem molta importància a l’adquisició d’hàbits relacionats amb la rutina de menjar i l’alimentació variada, saludable i responsable, així com a d’altres vinculats, per exemple, a la gestió del soroll durant els àpats, el respecte a la diversitat i la convivència.
En el cas de l’etapa d’Educació Infantil són els i les mestres qui també s’encarreguen del temps de menjador.
El temps de joc al pati
Concebem el pati com a espai de lleure educatiu. Aquesta estona del migdia és un gran moment per treballar les relacions i la convivència entre alumnes. L’eina educativa d’aquest moment és el joc i, cada dia, quan arriben al pati, poden optar pel seu joc lliure o per qualsevol de les activitats que se’ls proposen: capses de jocs, tallers de creació de jocs, jocs dirigits, jocs tradicionals, jocs esportius…