27 octubre — 2022
Estrenem els Diàlegs d’escola de la Fundació Collserola
#CreantEscolaCultura i valors

Avui hem estrenat els Diàlegs d’escola, un espai de reflexió per a les famílies i professionals de les escoles de la Fundació Collserola que pretén connectar l’educació al món.

L’acte, que s’ha celebrat a l’auditori del centre de Sarrià de l’escola, ha consistit en un diàleg al voltant de l’educació, la societat i la vida, amb Judit Carrera, directora del CCCB i el professor universitari Xavier Mir, especialista en administració i direcció d’empreses. 

La periodista Núria Solé ha moderat la conversa i quatre alumnes de Batxillerat han interpel·lat els ponents amb algunes preguntes.

Entre altres apunts interessants, Judit Carrera ha recordat que “els països que confien en l’educació i la cultura estan molt més preparats per al futur” i el Xavier Mir ha defensat que “s’ha d’ajudar els joves a desenvolupar alguna gran passió per una cosa complementària a la seva feina.”

En ser interpel·lats pels alumnes, la Judit Carrera ha recordat que “el món de la cultura és essencialment presencial, és un lloc on creem comunitat, un lloc de En ser interpel·lats pels alumnes, la Judit Carrera ha recordat que “el món de la cultura és essencialment presencial, és un lloc on creem comunitat, un lloc de trobada que té més importància que mai.” Alhora, va afegir, “també ha de plantejar-se com donar veu a la diversitat cultural que actualment tenim”.

En tot cas, tant l’un com l’altra han defensat la importància de les humanitats com a complement per a les persones que es dediquen a carreres tècniques, científiques i al món digital ja que, en paraules de Xavier Mir, les empreses actuals i del futur necessiten “intel·ligència emocional, empatia, capacitat de comunicació i resiliència” i això, en paraules de la Judit Carrera, “ho dona la filosofia”.

En acabar el debat, l’actor Joan Pera ha dut a terme una comunicació acompanyada d’humor i tothom ha pogut gaudir d’un petit refrigeri, com a cloenda, davant la façana històrica de l’edifici.