Vine a conèixer l'escola
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
a Sarrià o Tibidabo,
truca'ns al
93 211 89 54
o escriu-nos a
fmistralt@fundaciocollserola.cat
“Alumnes, famílies
i professors junts,
#CreantEscola"
Omplir el formulari
06 Abril — 2022
La ciutat infinita de 2n de Primària
#CreantEscolaCultura i valorsInnovacióPrimària

La setmana passada, l’alumnat de 2n de Primària de l’escola va participar en la creació d’una ciutat infinita. Ho van fer a partir de la proposta “La città infinita”, una performance lúdica, sostenible i participativa amb la qual van poder posar en joc la imaginació i la creativitat per crear una ciutat diferent.

L’activitat s’emmarca en el projecte sobre la ciutat que, aquest 2n trimestre, han estat treballant de manera transversal des de diferents àrees.

Per a la ciutat infinita, tot va començar uns dies abans, a l’estona de biblioteca on van poder descobrir i gaudir amb la lectura de llibres il·lustrats que tenien la ciutat com escenari.Tot aquest treball previ, juntament al contingut treballat des de Kosmos, va anar ampliant-los l’imaginari sobre la ciutat per poder construir-ne una.


I, finalment, en dos dies, amb les peces de joc que van portar la gent de la città infinita -residus d’empreses, seleccionats especialment per a aquesta performance constructiva, gràcies a la col·laboració amb empreses del territori- un grup darrere l’altre van anar imaginant-la i creant-la a l’espai del Gimnàs petit.

Primer, els nens i nenes creaven la seva casa petita, amb set peces, després, s’ajuntaven per ampliar-les, ajuntar-les o, si ho creien convenient, transformar el que ja hi havia construït. D’aquesta manera, anaven apareixent cases, fonts, granges, estadis, centrals elèctriques amb plaques solars… Una vegada acabat el torn, nens i nenes s’asseien per explicar què havien construït i per reflexionar sobre la feina feta.


Al darrer torn, per fer-la infinita i poder muntar-la en un altre lloc, van desmuntar la ciutat de manera que, finalment, ha quedat en el record i en les imatges que en vam fer.