22 Gener — 2024
L’adaptació a l’escola
#CreantEscolaInfantilPortes Obertes

El temps que dediquem a acollir un infant i una família, és temps d’educació, un temps que ens permet establir un marc de confiança i relacions positives que faciliten la col·laboració de tota la comunitat educativa a favor del creixement personal dels infants.

Els primers dies a la nova escola, una de les coses més importants és establir vincles afectius i de seguretat. Des d’un inici els acompanyem buscant moments personalitzats d’atenció, explicant i posant paraules a allò que senten.

Les propostes que les mestres oferim s’emmarquen en les rutines: saber en tot moment què passarà i anticipar-ho els dona seguretat. També són molt importants els jocs de coneixença per establir lligams entre els nous companys i companyes, jocs tranquils, activitats engrescadores i atractives…

L’acollida, però, va més enllà dels primers dies. L’escola és acollidora en tot moment, és un lloc on tothom se
sent acollit i acceptat.

A l’escola generem un entorn de seguretat, d’afecte i de confiança, en què les relacions són de respecte i càlides. És important que les mestres ens fem presents sent-hi físicament i també quan no hi som. Així doncs, de mica en mica, saben que poden comptar amb nosaltres quan ens necessiten i a poc a poc ens fan partícips de les seves emocions, descobertes, frustracions, alegries… En un ambient de convivència entre adults-infants i infants-infants, les relacions es donen d’una manera natural creant forts vincles de convivència.

Les mestres estem atentes per captar les necessitats de cada infant i donem a cadascú el que necessita, amb una actitud d’espera i paciència, sense forçar processos i generant confiança, per aconseguir crear el vincle necessari amb ells i les famílies.

Els infants requereixen relacions tan individualitzades com sigui possible, per tant, l’adult es mostra sensible, acollidor i proper, tot respectant les seves habilitats i destreses, i també els diferents estats emocionals.

L’estabilitat en les relacions, la regularitat en el tracte i el respecte per les diferents formes de ser són algunes de les característiques que fan que les interaccions entre infants i adults tinguin efectes positius per al seu creixement.

Si vols saber-ne més sobre el nostre projecte d’Educació Infantil a l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia de Sarrià i Tibidabo pots concertar una entrevista personalitzada en aquest enllaç, trucar-nos de 9 h a 17 h al telèfon 93 203 12 80 o bé escriure’ns al correu electrònic següent: fmistrals@fundaciocollserola.cat i us atendrem personalment per resoldre els vostres dubtes.