18 Maig — 2022
Treballem els materials a través dels 3 porquets
#CreantEscolaCultura i valorsInfantilInnovacióPrimària

A inicis d’aquest 3r trimestre, l’Eva, la coordinadora d’Educació Infantil de Tibidabo, va plantejar un repte als nens i nenes de 1r de Primària: a 3 anys els havien explicat el conte “Els tres porquets” i es preguntaven per què unes cases aguantaven les bufades del llop i les altres no. A partir d’aquí, convidava els nens i nenes de 1r a investigar els materials per poder esbrinar-ho.

Abans de començar, a les aules van fer una pluja d’idees per veure què sabien sobre els materials i per què creien que uns es trenquen i els altres no. Per grups d’experts, van haver de buscar informació a casa per, després, explicar-la a la resta de la classe.

Alhora, van experimentar amb cotó, llana, fusta, vidre, ferro, vímet… i es van fer diferents preguntes: Què passa si… es trenca, es mulla… Es pot trencar? I ratllar? És elàstic? El traspassa la llum?

Van acabar-ho reduint la recerca a quatre elements, els tres del conte, palla, fusta i totxana, i la plastilina per fer el tres porquets. Dividits en quatre grups d’experts, cadascun es va encarregar d’investigar el seu, d’explicar les descobertes en un mural, de dissenyar les maquetes de les cases i dels tres porquets, de construir-ho i de compartir allò que havien après amb la resta de companys i companyes.